TuneList - Make your site Live

zondag 26 september 2010

Gardenfair

Een tijd lang heb ik als vrijwilliger hier in de Botanische Tuin gewerkt om evenementen te organiseren. Een aantal maanden geleden ben ik daarmee gestopt.
Eine Zeit lang habe ich hier in unserem Botanischen Garten freiwillig gearbeitet um Fairs zu organisieren, aber vor ein paar Monate habe ich damit aufgehoert.


Vandaag was er een herfstfair, dus ging ik de eerste keer als bezoeker.
Heute war Herbstfair, und ging ich das erste mal als Besucher hin.





En er waren heel veel leuke dingen te zien...
Und es gab sehr viel schoene Sachen zu sehen...





Natuurlijk heeel veel pompoenen.
Natürlich sehr viele Kurbisse.


Pumpkins in the cornfields
Gold among the brown
Leaves of rust and scarlet
Trembling slowly down
Birds that travel southward
Lovely time to play
Nothing is as pleasant
As an autumn day!

En ook veel andere mooie spullen.
Und auch viele andere Sachen.










Natuurlijk had ik ook wat gekocht (om de mensen die daar staan te steunen, natuurlijk....hi hi)
Und ich habe natürlich auch was gekauft (weil ich die Menschen die da stehen etwas verdienen lassen wollte...hi hi) 

De grote hortensie als snijbloem had ik gekocht, maar moest natuurlijk meteen n hoekje maken.
Die grosse Hortensie hatte ich gekauft, müsste aber naürlich gleich decorieren.

Een fijne week voor iedereen!
Eine supergute Woche wünsche ich euch!

                                           Nicole
                                                                       

17 opmerkingen:

Elly-My Everyday Things zei

Oww... dat ziet er gezellig uit, zie genoeg te koop! Vind die paddestoeltjes ook super! Leuke aankopen heb je gedaan (ahhh... dat schaaltje!), staat weer helemaal gezellig!
Nog een fijne zondag!

It's me zei

Wat leuk !!!! Nicole.....echt die paddestoelen ...geweldig....leuk leuk !! en je hebt toch ook nog wat gekocht....kijk.....een vrouw naar mijn hart...hahahaahah!! liefs fijne zondag....Ria...

gewoon gezellig zei

Dat ziet er wel heel uitnodigend uit, gezellig!
En wat een leuke aankopen heb je gedaan!
Het herfstgedichtje is ook mooi!!

Groetjes Hilde

BELDECOR by Bine zei

Hallo Nicole,
hach, wunderschöne Impressionen hast Du mitgebracht, das war bestimmt super schön... Hortensien kann "Frau" nie genug haben!!!
Viele Grüße und eine schöne Woche
Bine

september cottage zei

So nun bin ich hier :) - und ich habe 3 posts verpasst? ich dachte eigentlich ich haette rein zeittechnisch und organisatorisch alles etwas besser im Griff...anscheinend ja nicht..!!!

OHHHHH und was fuer eine tolle Ausstellung - so etwas mag ich ja total gerne!!! Hatte schonmal etwas aehnliches bei Madelief gesehen und auch damals geschrieben, dass ich ja eine Freundin in Holland habe, wenn ich sie besucht habe, hat sie mir NIE etwas von solchen tollen Ausstellungen erzaehlt- muss mich mal beschweren (Grit ist auch Deutsche, also zugezogen und eingeheiratet - vielleicht kennt sie die gar nicht, diese MAerkte?)

Ich finde Du hast DIch SEHR sozial verhalten, brav eingekauft damit die da nicht um sonst stehen.....:) hihi! Aber ich bin wieder beeindruckt, wie gut Du Dich zurueckgehalten hast!! Ich sehe schon wieder 1000 Dinge, die schoen sind und die hier gut passen wuerden!!!

HIer ist es auch RICHTIG fies - habe seit gestern Abend den woodburner ununterbrochen an - also drinnen kuschelig, draussen ekelig - das war es wohl nun mit dem schoenem Herbstwetter....

So, ich wuensche Dir einen herrlichen Abend - machts Euch gemuetlich!! Ich zuende mir auch gleich die Kerzen an (auch fuer mich allein tue ich das - Mike ist noch in Frankreich, gestern war der letzte Tag der Monac Boat Schow...er komt in dieser Woche wieder).

GANZ lieber Gruss!!!

Nicola

Beate zei

Oh liebe Nicole, wie schön sieht es denn dort aus? Da wäre ich auch gerne bummeln gegangen.
Ich habe schon einiges gesehen was mir richtig gut gefällt.

Ach und zu meinem letzten Post, Nein ich streiche die Steinwand nicht, es ist eine Tapete und ich habe 4 Stunden gebraucht bis ich sie geklebt hatte. Und ich finde sie wunderbar.

Ganz liebe Grüße
Beate

Mariette zei

Lieve Nicole,

Léuk om in de botanische tuin te hebben gewerkt en natuurlijk nóg leuker om er dan eens als 'gast' geheel vrij te kunnen rondstruinen! Het ziet er heel gezellig uit daar, had ik best tussen willen schommelen. Mogelijk zijn er ergens nog van die oude koperen, ge-ajoureerde Lampe Berger doppen te vinden of de hals met afsluitdopje van een gebroken oude porceleinen Lampe Berger... Dromen! Meestal vind ik die in Frankrijk op internet maar het verzenden is tegenwoordig té gek; gaat bóven de waarde van het 'ding' uit.
Die pompoenen doen me lachen omdat het mij in de herfst van 1983 zó opviel hier. Inmiddels is het ook overgwaaid sinds een jaar of tien naar west Europa en jullie doen het eigenlijk nóg fanatieker als hier! Geinig om zulke golven van gebruiksverplaatsing te kunnen waarnemen. Maar in Nederland/Duitsland hebben ze van die mooie mini pompoenen in het wit. Hier is het meestal gróót en de huizen zijn doorgaans ook veel groter; vandaar.
Geniet van de herfstperiode want je woont in een pracht omgeving!

Lieve groetjes uit Georgia/USA waar het eindelijk eens regende en een beetje minder warm is!

MariettesBacktoBasics

Jeanette zei

Wat een leuke spulletjes zaten daar tussen zeg. Ik was ook niet met lege handen naar huis gegaan.

Groet,
Jeanette

Neike zei

Hei Nicole,

eine interessante , aber zeitraubende, stressige Arbeit, stelle ich mir vor !
Aber du bist ja eigentlich an der Quelle all der wunderbaren Dinge, die wir Frauen immer unbedingt haben möchten.......

Tolle Bilder auf jeden Fall !!!

LG
Neike

Fluitenkruid zei

Wat leuk vrijwilligerswerk in een botanische tuin! Wat moet je daar een hoop kennis hebben opgedaan. En nu genieten van je mooie spulletjes. groetjes jannet

Gezellige Bende zei

Hoi, al rondlezend kwam ik op jouw blog uit. Ben ooit eens in de Botanische Tuin geweest. Was toen ook een soort markt. Misschien ook wel de herfst fair. Toen viel het best wel tegen maar zoals ik nu jouw foto's zie, heb ik nu wel spijt dat ik niet ben gegaan. Was liever achteraf daarheen gegaan dan naar de Brocante markt in Valkenburg. Die viel voor mij een beetje tegen.
Ik houd het in ieder geval voor volgend jaar in de gaten.

Groetjes Babette

Room Seventeen zei

Leuke fair! had ik best even willen rondstruinen.
Groetjes Hennie

jade zei

Liebe Nicole,
oh, was für ein wundervoller Markt - da würde ich schon so einiges für mich entdecken ;))!!!! Und die Musik ist übrigens auch traumhaft.........sehr entspannend, genau das Richtige für einen schönen Tagesausklang!!!!! Eine himmlische Woche und gaaanz liebe Grüße,

herzlichst Jade

Villa König zei

Liebe Nicole,
die Ausstellung schaut super schön aus! Da würde ich auch garantiert fündig werden! :-))) Viele liebe Grüße Yvonne

Inspiration i vitt zei

hey Nicole,oooooo what very nice stuff, liked the white pumpkins, they were so nice. Hugs to you / Ingela

september cottage zei

Guten Morgen Nicole!!!

Wollte Dir nur schnell eine Guten Morgen und schoenen Tag wuenschen!!! SIeht sio aus, als sei es ein guter TAg (angeblich der letzte schoene bevor der Regen RICHitg anfaengt....muessen wir also ausnutzen. Leider habe ihc volles PRogramm - backe fuer ien Freundin die morgen 40. wird - eine Schokotorte, 24 cupcakes, Macaroons und bescwipste Jellies....habe also alle Haende voll zu tun...dann kommt Mike heute an,muss also noch zum airport...und sollte hier GAR NICHT sitzen....

OH, und ja richtig, eine Dahlia - heisst hier auch so, un finde ich klingt besser als DahlIE....


Habe einen schoenen Tag!!!


Lieber Gruss!


Nicola x

Ansichtssache zei

Hallo liebe Nicole....sehr schöÖÖÖööööne Bilder hast Du mitgebracht......ich glaube ich muss die Kürbise weiß streichen gehen.....;O)
der Hammer.....ganz liebe Grüße und ein schööÖÖÖÖönes Wochende wünschen wir Dir, Doreen